Warmwaterketelproject voor het vrouwenhostel geslaagd!

Het warmwaterketelproject voor het hostel voor werkende vrouwen is succesvol afgerond. Het benodigde bedrag van € 3.742,= is opgehaald, en Wilde Ganzen heeft daarbovenop een subsidie gegeven van ruim € 2000,=. Het totaalbedrag van € 5.790,= is inmiddels overgemaakt naar het UWA-Vrouwenhostel in Bangalore en zij hebben inmiddels de zonnepanelen al op het dak staan:

De fondsenwerving hadden wij met name gericht op de VVAO, de Vereniging van Vrouwen met een Hogere Opleiding. Willemijn van der Meer en Angela Rooijmans-Ketting hebben als eerste bij de afdeling Amsterdam voor een gehoor van ruim 20 dames een presentatie gehouden. Vervolgens hebben we kerstversiering verkocht tijdens een landelijke bijeenkomst van de VVAO in Utrecht waar ongeveer 50 dames uit allerlei streken van Nederland aanwezig waren. Via een oproep op de VVAO-besturenlijst hebben wij aangeboden om langs te komen bij de diverse afdelingen om te vertellen over de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt in India en ons Solar heater project met de Wilde Ganzen verdubbelaar. Aanvragen kwamen binnen uit allerlei delen van Nederland waaronder Friesland, Zutphen, Kruiningen en Haarlem. Een ware roadshow door Nederland! Zo kom je nog eens ergens …. !

Op het laatst stroomden de bijdragen binnen en wij zijn dan ook zeer blij dat we nog een bedrag van € 950,= extra te besteden hebben. Wij zijn bezig met het UWA-bestuur om af te spreken waaraan ze dat gaan besteden. Zij hebben hun wensenlijstje al ingediend:

• Opknapbeurt voor de 20 badkamers (al 30 jaar niks aan gedaan)
  • Vervanging van ongeveer 50 bedden en matrassen.
  • Extra kasten

Het geld is uiteraard niet genoeg om alles te doen, dus we zullen een keuze moeten maken. In de volgende nieuwsbrief meer hierover!

Namens de UWA en alle jonge vrouwen van het hostel willen wij jullie heel hartelijk danken voor jullie bijdragen!

Met deze nieuwe installatie heeft het hostel een betrouwbare en veilige warmwatervoorziening gekregen. En bovendien is deze installatie veel milieuvriendelijker en zuiniger waardoor ze maandelijks geld besparen.